fredag den 10. juni 2011

Softshell favoritter

Vi har endnu ikke forsøgt os med en softshell jakke - ikke mindst fordi jeg har haft svært ved at finde ud af, hvad det egentlig var for noget. Det ved jeg stadig ikke helt - trods nogen research - men har da opfattet så meget, som at det er en mellemting mellem en vindjakke og en regnjakke:-) De fleste reklamerer med, at de kan klare et ret kraftigt søjletryk - hvorimod syningerne ikke er vandtætte. Så den skulle være ideel til en dansk forårsdag med kraftig blæst eller mild støvregn.
Vi har kort fortalt endnu ikke følt behovet, men da det lader til at være den helt store overtøjs-dille, er der jo som altid en mulighed for, at jeg springer med på vognen:-) Jeg har derfor luret på nogle favoritter fra denne sæson, der så småt er begyndt at komme på udsalg.
Det er ikke længere nogen hemmelighed, at jeg har et blødt punkt for Hummel, og jeg kan især godt lide farverne og det assymetriske ved denne model. Den cool bandit vil nok mene, at der er for meget Brøndby over den, hvilket jo slet ikke går:-) Men den er netop nu på tilbud på www.hosmormor.dk til 350kr.



Til pigerne kan man fra Molo få en sort med guld-detaljer, hvad jeg synes er superflot og et dejligt alternativ til det pink og lilla. Og så har den ikke skrå lynlås, som Molo ellers plejer at lave på sine softshell-jakker, og som jeg synes ser fjollet ud. Den er netop nu nedsat med 25% til 450 kr hos www.millefleur.dk



Danefæ har lavet en flot turkis model med den karakteristiske viking på ryggen, der også kan fås hos mormor til 599,-






Og endelig forfalder jeg endnu engang til uglerne fra Ej Sikke Lej, der koster 499,- hos www.babyfryd.dk og fås både i brun, lilla og blå.

Alt efter hvilken størrelse, man går efter, ser alle modellerne ud til at komme i udsalgskassen rundt omkring på diverse web-shops i øjeblikket, så det kan godt svare sig at se sig lidt omkring:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar